Opskrift; Kokoscreme.


Jeg vil lige sige at det ikke er mit billede, men jeg har lånt det og at jeg ikke har smagt det selv. Men jeg fik det anbefalet af en, og personen sagde jeg skulle prøve det på et tidspunkt. Men er der andre der har prøvet det og kan lide det? 🙂 


1978853_10202595440301656_2056138995_n

KOKOSFLØDESKUM / KOKOSCREME
(1 Tolereret = 10 cl. kokosmælk max 15%)

1 dåse dåse Santa Maria Coconut milk light 6 %
Vaniliepulver
Strø

1. Stil dåsen i køleskabet i mindst 12 timer.

2. Åben dåsen i bunden og tag indholdet ud med en ske. (hvis den ikke er “light” samler der sig vand under fedtet, som du skal hælde ud) Fordi den har stået koldt er det lidt tykkere end normalt.

3.Pisk cremen op med lidt vaniliepulver og strø til dobbelt størrelse.

Flødeskummet/cremen får samme konsistens som en tyk cremefraise, men ikke så tyk at man kan lave “spor” i den med en sprøjtepose. Smagen er dejlig frisk og let kokosagtig – mine smagsløg siger mig at den er sindsyg god oven på noget med cacao. Vi fik den til citronfromage, der var den også god. Den vil være noget nær himmelsk i varm kakao.

Skriv et svar

