Har du prøvet at blaffe?

Jeg fik øje på en gruppe på nettet, det handlede om at være blaffer. Jeg troede ærlig talt ikke det var noget som folk gjorde mere, men jeg tog fejl. Jeg kiggede i gruppen, og der er faktisk en del der stadig gør det. Jeg synes egentlig det er fedt at læse folks blafferhistorier, deres oplevelser og se nogle af deres billeder de har taget på turen. Det er ikke kun små ture, men nogle blaffer også til og fra udlandet. Jeg synes det er sjovt så forskellige folk er på det punkt. Nogen kunne aldrig finde på at drømme om at blaffe og nogen har intet imod det og gør det tit hvis de skal steder hen.

Jeg har modtaget 2 historier fra 2 blaffere,  og I kan læse dem her:

Anton:

“Jeg havde min første blaffertur i går, fredag den 26. september. Turen gik fra mit hjem i Svendborg til Aalborg hvor min familie bor. Jeg startede fra mit kollegieværelse ca. kl 14. Jeg gik ud til en motorvejs afkørsel hvor der er god plads til at stoppe. Der gik under et minut før jeg blev samlet op af en kvinde midt i 40’erne. Hun skulle godt nok kun til Ringe, men det var jo også en start! Jeg forklarede at jeg lige er flyttet til Svendborg for at læse til skibsofficer. Hun fortalte om hendes mand der havde sejlet olietanker i mange år. Utroligt som man altid kan finde noget at tale om! 25 km senere stod jeg ved Ringe C. Sikke et lortested var min første tanke. Men efter ca. 10 min blev jeg samlet op af et ægtepar sidst i 40’erne. De skulle til Skørping i Nordjylland. Det var jo næsten for godt til at være sandt! De skulle ganske vist lige forbi Odense og hente nogle fliser til deres badeværelse. Jeg ventede på bagsædet mens de var inde i butikken, og jeg opdagede at de havde efterladt nøglen i bilen. Det var fantastisk at opleve den slags tillid til et fremmed menneske! Vi kørte videre mod Jylland, men kom hurtigt til at sidde fast i en motorvejskø. Vi holdt med motoren slukket i omkring 1 time, men der var god stemning i bilen og vi fik delt mange gode historier. Et par gode timer senere nærmede vi os Skørping. Jeg begyndte at kigge på kortet efter en god afkørsel at stå af ved. Haverslev ved McDonalds blev mit valg. Her var der kun 35 km. til Aalborg, og der er mange der holder pause her. Jeg stillede mig så jeg kunne ses når folk kørte af mod McDonalds, og så de kunne samle mig op på vej tilbage til motorvejen. Efter 6-7 minutter var der en ung mand der stoppede på den anden side af vejen. Han skulle lige ind og have noget mad, men han ville samle mig op så snart han havde spist! 2 min senere blev jeg dog samlet op af en yngre kærestepar. De skulle på familie besøg i Brovst. Kl. 18.45 ankom jeg således i Aalborg midtby. 4 timer og 45 min. fra Svendborg til Aalborg. Hvis vi havde ungået motorvejskøen havde det været 15 min hurtigere end DSB. Jeg blaffer helt sikkert hjem til Svendborg i morgen!”

Anonym:

“Jeg stod ved Århus V afkørslen og skulle til svendegilde i Sønderborg. Jeg var i forvejen sent på den, da jeg skulle være der kl 17.30 og klokken var 18 da jeg stod ved afkørslen, så der er jævn stress på og en lille nervøsitet over ikke at blive samlet op inden det blev mørkt. Jeg løber op mod afkørslen da jeg ser en varevogn køre forbi. Mod alt forventning holder han ind. Jeg spurter over mod varevognen da jeg er i total eufori over at komme op i første hug. Da jeg kigger ind sidder en stor arabisk udseende mand, han smiler og jeg hopper selvfølgelig ind, med alle de historier man hører om farlige indvandrer i rumsterende i baghovedet. Jeg siger pænt goddag og han siger han ikke forstår, så jeg prøver selvfølgelig på engelsk. Det forstår han heller ikke. Det siger han så på tysk. Så jeg måtte mobiliserer alt jeg havde lært om tysk i folkeskolen for 5 år siden. Det viser sig at han er tyrker der er flyttet til tyskland så hans tysk er ligeså godt, måske lidt bedre end mit. Vi forstår hinanden da vi er på fuldstændig samme niveau. Der indleder sig hurtigt en lang filosofisk diskussion om livet, religion og jeg lærer en masse ting om islam jeg slet ikke var klar over. Bla. at manden og kvinden altid skal ses som ligestående og at det ene ikke kan styre den anden. Dette strider kraftigt imod alt hvad man hører om de islamiske lande man hører om i medierne. FEDT! Vi får diskuteret meningen med livet på gebrokken tysk og snakken fortsætter i et skønt tempo. Da han skal til Horsens for at aflevere kebab til et pizzaria (globalisering; nice!) siger han at han vil sætte mig af der. Det får vi hurtigt stoppet og jeg kommer en tur med til en lille flække udenfor Horsens og hjælper med at slæbe 60 kg kebab indtil de her pizzamænd. Vi venter i en halv time på at få betaling for dem, og han sætter sig til sidst ind i bilen uden penge og mumler noget med at nogle mennesker ikke er til at arbejde med. Da vi fortsætter vores diskussion om mening med livet får vi hurtigt konstateret det han allerede havde sagt. Han ender med at kører mig hele vejen til det sted hvor jeg skulle samles op og i lige det øjeblik jeg træder ud af bilen og siger farvel, savnede jeg ham allerede! Jeg havde da fået vendt de problemer som jeg selv gik og slåssede med, med en mand der tilsyneladende var helt enig med mig, hvis jeg ellers forstod ham korrekt.”

//

Skriv et svar

