Venskab & afstand.

Jeg har nogen gange hørt mennesker som siger de ikke gider ha’ et venskab med en person, hvis en person bor for langt væk fra hvor de bor. Det er selvfølgelig deres valg, men må indrømme jeg ikke forstår dem. Men man skal heller ikke forstå alle og heller ikke være enige i alt.

Jeg er faktisk ligeglad hvor folk bor, der findes ligesom tog, bus og bil. Plus internettet er opfundet! Ved udmærket godt man ikke kan ses så tit, som hvis man fx. bor tæt på hinanden. Men stadigvæk! Men kan stadig snakke sammen. Min bedste ven bor fx. langt væk fra mig, vi kan desværre ikke ses så tit, men som sagt, så er telefonen og nettet heldigvis opfundet. Er det irriterende ikke at kunne se ham tit? Ja, det er pisse irriterende. Jeg har ikke kun ham der bor langt væk, jeg har flere venner og veninder der bor langt væk. Afstanden skal i hvert fald ikke stoppe mig i at have venskaber.

Tænk på så mange fantastiske mennesker man ikke kan komme til at lære at kende, fordi man ikke vil have venner der bor langt væk? Jeg vil i hvert fald ikke undvære dem. Jeg vil selvfølgelig heller ikke undvære mine venner og veninder som bor tæt på mig, men nu snakker vi om venskab & afstand.

2 thoughts on “Venskab & afstand.

  1. Jeg er meget enig i dette, der er bestemt ikke noget galt i at have venner der bor langt væk. Man når jo også til et tidspunkt i livet, hvor alle ens venner bliver spredt i det man afslutter folkeskolen, gymnasium osv.
    Min kæreste bor også på Sjælland, og det er mega træls, men derfor elsker jeg ham da stadig, og prøver at se ham så tit jeg kan! 🙂
    http://julieguldbrandt.bloggersdelight.dk

Skriv et svar

