Mit liv med træning & sund kost.

Jeg har haft en lille periode i ferien hvor jeg ikke rigtig er gået op i min træning og hvor jeg ikke rigtig har gået op i min kost på samme måde som jeg gør normalt. Jeg har selvfølgelig stadig spist sundt og trænet, men jeg har givet mig mere lov generelt og trænet mindre end jeg plejer. En af mine veninder spurgte om jeg har dårlig samvittighed over det, fordi hun ved hvor meget min træning og alt det der betyder for mig. Men helt ærligt, nej. Jeg har ikke haft eller jeg har ikke dårlig samvittighed over det. Fordi jeg har virkelig haft brug for sådan en periode!  Jeg synes det er utrolig vigtigt at give selv lov engang imellem. Fordi man lige giver sig selv lov i lille periode eller en enkelt dag, så tager man ikke 20 kg. på igen (20 kg. er ca. det jeg har tabt indtil videre) Nu er hverdagen begyndt igen, og nu tager jeg min træning seriøst igen og kosten er også på plads. Hvis jeg skal være helt ærligt, så tæller jeg ikke kalorier mere, men jeg ved ca. hvor mange kalorier jeg spiser om dagen. Jeg indtager ca. det jeg må spise, og jeg taber mig stadigvæk. Jeg spiser hvis jeg er sulten, men jeg spiser hvad jeg “må” spise – altså jeg spiser fornuftigt. Jeg skriver bl.a. dette indlæg for at “vise” at jeg er menneskelig, og at jeg ikke er fanatisk og at jeg ikke kun tænker på min træning. Gider ikke få mine følgere til at tro jeg aldrig spiser usundt og at jeg træner 7 dage om ugen. Jeg vil ikke være den der total fitness freak, der vejer ALT det jeg indtager, osv. Der har jeg været, men det var kun i en periode. Jeg afviser ikke at jeg får sådan en periode igen, men så skal det være fordi jeg kommer til at følge en kostplan (Som jeg har gjort på et tidspunkt). Jeg vil ikke være den type der fx. skal sige nej til en cafetur med venner & veninder pga. et vægttab. Men jeg vil være den type der kan tage på cafetur med venner & veninder, men evt. tænke over hvad jeg bestiller og så træne ekstra hårdt når jeg skal træne. Et vægttab og en livsstilændring behøver ikke være surt, det er hvad man gør det til.

2 thoughts on “Mit liv med træning & sund kost.

  1. Det er så sejt gået søde og du er virkelig kommet langt..
    Din nye livsstil er blevet en del af dig og det er så cool.. ❤

    Knus ❤

Skriv et svar

