Mit forhold til vægten og min mening omkring den.

Nu har jeg jo tabt mig ca. 20 kg. (Det går op og ned pga. min styrketræning), og der er nogen som har spurgt ind til hvordan mit forhold er til vægten. Altså hvor tit jeg vejer mig osv. Så jeg tænkte jeg ville lave et indlæg omkring det, så får alle svar. Engang gik jeg meget op på vægten, fordi jeg hele tiden håbede jeg havde tabt mig. Jeg gik på vægten nærmest hver eneste dag. Men når man er i gang med processen, så lærer man utroligt meget omkring det med ens vægt og man egentlig ikke skal veje sig hver dag. Fordi der er så mange ting der spiller en omkring ens vægt. Så mit forhold til vægten er i dag, at selvfølgelig har jeg lyst til at gå op på vægten hver dag for at se hvad jeg vejer i håb om jeg har tabt mig mere siden sidst jeg var på vægten. Men jeg gør det ikke. Jeg er medlem af sådan en gruppe, og der ser jeg virkelig hvor meget vægten har kontrol over folk hver eneste dag. Men har jo selv været der, så jeg ved hvordan de har det. Man går op på vægten i håb om man har tabt sig, men vægten viser man måske har taget på, og så bliver man trist. Så gi’r nogen op, og det er trist! Igen, så spiller der mange ting ind, omkring ens vægt. Når jeg vejer mig, så er det jo heller ikke altid jeg har tabt mig, men igen: Der er mange ting som spiller ind! Bl.a. fordi muskler ligesom også vejer noget. I stedet for at veje sig, så er det faktisk en bedre ide at måle sig. Jeg vejer mig ikke hver dag mere, jeg måler mig engang imellem, og jeg har jeg det faktisk helt fint med. Fordi jeg kan mærke i mit tøj fx. at jeg taber mig, og når jeg møder folk som ikke har set mig i længere tid siger “Hold da op, du har tabt dig!”, så bekymrer jeg mig egentlig ikke så meget om den dumme vægt, som jeg gjorde før i tiden. Selvfølgelig går jeg op i hvad jeg vejer, fordi jeg er i gang med et vægttab, og gerne vil tabe mig. Så vejer mig som sagt engang imellem, og når jeg så vejer mig – så har jeg tabt mig. Ellers tager jeg målebåndet frem og måler mig! Jeg stoler faktisk mere på mit målebånd end på min vægt. En dag gik jeg på vægten, og der havde jeg ikke rigtig tabt mig, men så tog jeg målebåndet og målte mig og dér var forskel!

Skriv et svar

