It is okay not to be okay.

img_0654
“It is okay to not be okay”. Det budskab vil jeg rigtig gerne ha’ ud.

Der er mange måder at ikke at være okay på, men der er også mange grunde til hvorfor man ikke kan være okay. Men at føle at det ikke er okay, er det virkelig nået til det punkt? Synes virkelig det er sørgeligt, altså at nogle er nået til det punkt, hvor de er flove over det. Forstår godt man holder det for sig selv, eller at man kun fortæller det til sine nærmeste. Mit budskab er at man ikke skal føle, det ikke er okay, at man ikke er okay. Det er dér min pointe er. Ikke at man skal være åben omkring hvornår man er ikke er okay, for det er jo op til en selv.

Jeg oplevede en dag for nogle dage siden, da jeg var sammen med nogle venner og veninder. Pludselig kommer en pige hen til os, og hun kender åbenbart dem jeg er sammen med. Hun er ikke okay, og det siger hun også, at hun ikke er, og var helt flov over det. Jeg sagde til hende: “Ved du hvad? Jeg kender dig ikke. Men det er i orden, ikke at være okay, du skal ikke være flov over det!” Jeg var der for hende, og hun begyndte at fortælle hvad grunden var. Hun endte med at blive i bedre humør, og bare det at vi var der for hende, og hun blev gladere. Det  vigtigste er, at hun blev okay igen, og så at hun ikke blev flov over hun ikke var okay til at starte med.

Vi har alle nogle ting vi går rundt med, nogle mere end andre. Som jeg kom ind på i starten, der er mange måder man ikke kan være okay på. Det kan både være psykisk og fysisk. Men alle er ikke okay hele tiden!

Skriv et svar

