Så ens, og så alligevel forskellige…

I dag kom jeg til at tænke på ens medmennesker, taknemmelighed, hvor forskellige man er, fordomme osv. I løbet af ens liv, så møder man mange mennesker. Nogle bliver længere end andre, nogle bliver man tættere med end andre, nogle betyder mere end andre, og sådan er det jo. Nogle er man kun bekendte med, og andre har man et venskab med. Og ja, der er forskel på et bekendtskab og et venskab. Det er der mange der glemmer! Altså der er forskel på et bekendtskab, og et venskab.

Jeg sidder og tænker på mine medmennesker, både min familie, mine venner, veninder & bekendskaber. Jeg sidder og tænker på hvor taknemmelig jeg er! Har en masse fantastiske mennesker i mit liv, og de er forskellige på hver sin måde, men også utrolig unikke.  (Se indlægget her omkring hvad jeg mener med dét). Jeg har nogle mennesker i mit liv, som kæmper med nogle ting, og så har jeg nogle som ikke har noget at kæmpe med. Men dem som har, de er ikke mindre fantastiske pga. dét! Og nu snakker jeg både om psykiske eller fysiske handicaps.  Der er rigtig mange som kæmper med nogle ting, og det er ikke alle der er lige åbne omkring det. Hvorfor mon? Fordi der findes så mange dumme fordomme og man er bange for det kan skræmme folk væk.Jeg læste en brochure omkring hvor mange som egentlig har en diagnose eller som “bare” har noget at kæmpe med. Der er mange flere end man tror. Der er sikkert også flere end du tror. Jeg blev chokeret, og så alligevel ikke. Men der er flere end man regner med. Det kan godt være vi er forskellige, men måske er vi mere ens vi går og regner med. Nu snakker jeg ikke at vi ALLE er en ens, fordi selvfølgelig er vi ikke det. Men tror mange er mere ens end man lige tror, og grunden til vi ikke opdager det, det er fordi NOGEN har så mange fordomme.

Jeg er i hvert fald en taknemmelig person, som har nogle fantastiske & unikke mennesker i mit liv.

One thought on “Så ens, og så alligevel forskellige…

Skriv et svar

