Energidrik og min oplevelse med det.

Der er så meget snak omkring energidrikke, om at de ikke er sunde og de ikke vil have folk til at drikke for meget af det eller lade helt vær. Jeg vil gerne indrømme jeg er en af dem der drikker det tit. Dog er det ikke pga. jeg får energi af dem, i hvert fald ikke hvis jeg passer på… Nu skal jeg fortælle hvad der sker, hvis jeg/man ikke passer på.
Min oplevelse med dem, er at jeg faktisk har oplevet at få koffeinoverdosis af dem, og det var bestemt ikke rart! Jeg vil 100 gange hellere have de værste tømmermænd end at få en koffeinoverdosis igen. Da jeg fik koffeinoverdosis, der havde jeg også drukket rigtig meget på kort tid med alkohol (Jeg var med i en drukleg på det tidspunkt, derfor indtog jeg så meget på kort tid, og det var utrolig dumt!!) Jeg havde det virkelig (ja, undskyld mit sprog) af helveds til, og jeg havde mest lyst til at sove. Jeg var utrolig træt i hovedet, men som I nok kan regne ud, så fordi jeg havde drukket så meget energidrik på kort tid, så havde jeg sjovt nok også meget koffein i min krop, så min krop var på ingen måde træt. Jeg kunne på ingen måde sove, og jeg endte faktisk med at være vågen i 2 døgn pga. dét. Koffeinen skulle jo ud af kroppen. De 2 døgn var meget lange, fordi jeg som sagt ikke havde det ret godt, og ville egentlig bare gerne sove, fordi jeg var træt. Heldigvis efter de 2 døgn og da koffeinen endelig var ude at kroppen, og jeg kunne sove og jeg sov igennem. Det var virkelig SKØNT! Da jeg vågnede op, havde jeg det meget bedre.

For nogen vil det måske have skræmt en til at drikke energidrik igen, men det har det dog ikke ved mig. Men jeg tænker mig rigtig godt om, når jeg drikker energidrik nu. Grunden til det gik galt, det var fordi jeg drak meget på kort tid (vi snakker nogle timer).  Det gør jeg ALDRIG igen! Når jeg spiller drukleg, så aldrig skal jeg ikke have energidrik med i spillet i hvert fald. Jeg drikker stadig energidrik og faktisk tit. Så det er ikke fordi jeg ikke kan tåle det (Heldigvis, fordi det smager jo godt 😀 )

Jeg læste noget på nettet omkring hvor tit folk egentlig drikker energidrik og hvor meget. Nogle af dem drikker det hver eneste dag, men det der chokerer mig, det er at nogle drikker 5-6 energidrikke HVER DAG og nogle op til en helt kasse. Det er jo voldsomt!! Det vil min krop sgu ikke kunne klare. Folks kroppe er virkelig forskellige…. Både med hvor meget folks kroppe kan klare, og omkring bivirkninger ang. dét. Nogle kan slet ikke mærke de drikker det, de synes bare det smager godt. Nogle får hovedpine, hvis de ikke får deres energidrikke dagligt, og andre bliver total hyper af det. Nogle kan slet ikke tåle dem, og får det dårligt hvis de indtager det.

Skriv et svar

