Tanker omkring kroppe, fattige lande & Danmark.

Jeg så for et lille stykke tid siden en film omkring fattigdom i de fattige lande. Hvordan de havde det, hvordan de levede, deres månedsløn, arbejde, familie & mad. Mange af dem var så tynde, men de fik jo heller ikke så tit mad, og når de faktisk fik mad, var det ikke ret meget. De går sultne i seng. De får ikke ret meget mad, i forhold til os her i Danmark. Vi smider ekstremt meget mad ud i Danmark. Rigtig mange er kede af deres kroppe her i Danmark, og vi vil gør utrolig meget for at slippe af med en delle eller et par deller. Et problem for rigtig mange, er faktisk et luksus problem. Det er faktisk virkelig sørgeligt at tænke på! Nu snakker jeg ikke fedme, men et par deller eller dem der vejer lidt for meget. Jeg vil personligt gerne tabe mig, og når jeg tænker på folk i de fattige lande, de vil være taknemmelige for at have kroppe som mange af os i Danmark, så føler man sig pludselig taknemmelig for faktisk at kunne få mad hver dag. Men samtidig med jeg er taknemmelig for at kunne få mad hver dag, så er jeg samtidig ikke tilfreds med min krop? Derfor er jeg i gang med et vægttab. Jeg ved godt, at jeg ikke er fed. Så jeg sidder faktisk med følelsen af at være taknemmelig og glad for at få mad hver dag, og alligevel vil jeg gerne af med noget mit fedt. Tænk på at dem i de fattige lande, vil sætte pris på at sidde med en krop som mig. Og jeg sidder her og ikke er tilfreds med min krop. Ligemeget hvilken krop vi har, så bliver vi (Eller i hvert fald rigtig mange!) aldrig tilfredse. Men nede i de fattige lande, ville de blive glade.

Skriv et svar

